Cphund

Igår när jag och Sara var ute och gick så kom vi till ett hus där jag och Sky alltid går förbi. Då sa jag till Sara "Ser du hunden där på trappan, han kommer bli galen när han ser Sky" Och mycket riktigt när han får syn på Sky blir han galen, riktig skriker. Springer fram till grinden, inget mer med det tänkte jag för han är ju alltid kopplad och gick vidare. Icke sa nicke. Hör Sara säger "Men men" någon sånt, och jag vänder mig om och jo fan hundjäveln är lös och går till attack. Springer fram helt galen och ska bita Sky, tror dom naffsar varandra vid munnen. Sen springer den där lille hunden (japp en liten terrier) runt mig och ska väl bita Sky i benen. Helvete heller tänkte jag, så jag sparkar till den där lille hunden riktigt hårt. Han flyger väl iväg lite. Sen efter allt oväsen och skrik rusar ägaren ut. Ber så hemskt mycket om ursäkt och bla bla bla..

Ännu en gång, tänk om det var tvärtom? Min stora hund som gick till attack mot den lille? Då skulle väl både polis och tidning stå runt hörnet. Och jag var tvungen att avliva hunden. Men men som tur gick det bra, Sky var inte lika ilsken som den lilla..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0