Mormor och morfar

När jag var hos mormor och morfar så satt dom och pratade om hur mormor bodde när morfar och hon träffades, att det var ett jättestort hus osv. Då helt plötsigt säger morfar:

- I det huset kunde man älska bra, morsan!

Vi skrattar och sen berättar mormor att en gång när morfar kom dit så hade dom inte träffats på 14 dagar, och det var i det svängen dom försökte skaffa barn, så läkaren hade sagt att dom skulle hålla sig ifrån varandra ett tag och sedan försöka igen. Så då när dom skulle "återförenas" lurade morfar iväg mormors pappa  för att köpa ägg bara för att dom skulle kunna göra barn ;) Haha jag dog av skratt kändes det som. Morfar lurade iväg svärfar :) Det är så härligt att höra historier från förr. Mormor skrattade och sa att dom visste precis vilken natt som mamma blev till. Hon log så sött när hon satt där vid bordet, vilka minnen dom har tillsammans. Varit gifta i 50 år, dom gifte sig efter att dom träffats 19 gånger! Det är så coolt, jag beundrar dom så! Dom är för bra. Min mormor och morfar. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0