Planet earth

När jag fyller år önskar jag mig hela serien av Planet Earth, jag är en djur och naturnörd och denna naturserie slår mig med häpnad. Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det, utan jag älskar bara djur och natur ännu mer när jag sett den! SE DEN!!


Life

Upplev den praktfulla variationen av liv på jorden och den spektakulära utvecklingen hos djur och växter. Möt extrema utmaningar och förutsättningar för överlevnad på denna häpnadsväckande resa genom sensationella bilder och nära porträtt av naturens vilda liv.

Denna enastående naturserie ger dig tio avsnitt och 130 historier av evolution, spänning, avslöjanden och underhållning.

Serien tog mer än fyra år att färdigställa med över 3000 filmdagar från världens alla kontinenter.

Resultatet är Life - som du aldrig upplevt det tidigare.

 

Planet Earth

Jorden som vi aldrig sett den förut Berättarröst: David Attenborough

Från teamet bakom den mångfaldigt prisbelönade serien Den blå planeten kommer en dokumentärserie som hyllar Jorden som aldrig förr.

Under elva avsnitt får vi följa Planet Earth:s 71 fotografer genom 62 olika länder från Nepals mäktiga berg till Amazonas frodiga grönska, från Saharas skulpterade sanddyner till polernas gnistrande isar. Serien ger ett hisnande perspektiv över mångfalden och skönheten på vår planet. Med teknikens hjälp får vi även följa evolutionen under flera tusen år i olika miljöer och komma dit ingen kamera kan nå - ner i ett vulkanutbrott och ända in i jordens innersta kärna.

Planet Earth är den mest ambitiösa och påkostade dokumentärserie som någonsin producerats av BBC.
Planet Earth är inspelad i hd-kvalitet med banbrytande teknik och bjuder med oss till platser vi aldrig fått se förut för att uppleva bilder och ljud som vi kanske aldrig kommer att få vara med om igen


Kommentarer
Postat av: Sickbitch

sv; ja , det är den! Tack :)

2010-12-27 @ 21:30:41
URL: http://sickbitch.se
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

Hej hej.

Kikade in här och ville passa på och be dig om en liten tjänst. Det är så att min son är med och tävlar om titeln årets baby 2011. det är tre dagar kvar tills tävlingen är avslutad och jag vore superglad om du ville hjälpa mig och ge oss din röst. Är det något du vill att jag ska göra i gengäld är det bara att säga till :)

länken till tävlingen har du här nedan och rösta gör du genom att "Gilla" Ajdins bild :)

Tack på förhand!



Ha det bra.

Kram



länk: http://careofgerd.com/aretsbaby2011/ajdin/

2010-12-28 @ 13:15:26
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0