Mus i vårat hus

Idag upptäckte vi att vi har ett nytt husdjur. Jag kom ut i köket och hörde att det prasslade och väsnades i skåpet ovanför spisen. Tänkte att nu ligger det en fågel i ventilationsröret och han kommer inte upp och kommer dö där och det kommer börja lukta. MEN jag insåg att han var inte alls i röret utan att han är i SKÅPET bland Sky´s godisar och medicin. Vi stod länge och lyssnade efter vad det kunde vara, och då insåg jag att det inte alls var en fågel. Det var någon sorts gnagare. Varken jag eller Roberth ville öppna skåpet men efter ca en halvtimma så öppnade vi en liten liten glipa, och där var den. En mus/råtta. Det enda jag såg var morrhår sen stängde jag igen. PANIK! Hur ska vi kunna få ut det? Vi ringde massa nummer men ingen kunde hjälpa oss förns på måndag,TACK! Måndag?! Vi har en råttjävel i skåpet bland våran hunds medicin vi kan väl för tusan inte vänta tills på måndag. Men jo det var vi tvugna att göra. Så där stod vi, ingen av oss har lust att jaga en mus här inne. Vi hade inga handskar eller någonting. Till slut fick vi tag på Bengan som kom hit, Risberg kom också ner med en svart sopsäck. Alla var lite skrajsna haha! Efter en stund vågade vi öppna skåpet, men då är inte råttan där! Tomt, han hade lämnat några bajslortar. Tack! Så jaha, vart är han nu då? Det vet vi fortfarande inte, vi hör väl han snart igen.

Jag känner att jag verkligen inte vill bo kvar här längre, det här var droppen.

Just ja, pratade med grannen brevid. Han hade ringt imorse om en mus nere i källaren. Så ja, det finns väl en hel armé med möss i detta hus har jag insett. Jag känner den här äckelkänslan hela tiden, i våra köksskåp är det möss. Nej usch jag vill verkligen inte bo här.

Imorn när jag öppnar skåpet sitter han väl där, redo att anfalla. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

HAHA! Jag hade dött av skratt och rädsla! Fy fan va äckligt.

2010-05-15 @ 22:26:56
URL: http://tellyousomething.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0