Vi fick nog

Just nu sitter jag vid datorn hemma hos mamma och pappa. Roberth, jag och Sky bor här på obestämd tid.. Nästan iaf. Natten till igår så väckte Roberth mig och säger "råttan är fan i Skys matskål". Lite panik sådär när klockan var tolv på natten. Vi smög oss fram i köket lite smårädda för vad vi ska hitta, ingen i matskålen. Men ovanför kylskåpet satt det lilla äcklet. Eller ja lilla och lilla den var rätt stor. Så vi fick nog och tog vårat pick och pack och drog. Vi fick sova hos mormor och morfar. Så mitt i natten så packade vi några påsar med våra saker i och åkte.

Igår kom råttdödaren och våran hyresvärd och satte ut råttfällor i lägenheten, dom blev förvånade över hur stor den var. Det såg dom dels på bajset och på kortet som jag tog på den. Jag pratade med den lite, tog ett kort sen så kröp den ner bakom kylskåpet. Så idag var råttan i en utav fällorna,skönt! Så himla äckligt. Råttor på landet gör mig inget, men inne i en lägenhet är inte okej. Veta att den springer runt bland våra saker, usch! Så inatt sov vi hemma i västhaga. Tror vi sover här inatt med. Lite senare ska jag och Roberth åka och städa och torka efter råttan. Tömma kyl och frys ska vi med göra eftersom frysen gått sönder, vi ska få nytt imorn. Råttan "bodde" ju där så han kanske har tagit sönder något. Får se hur fräsch maten är i frysen, tror vi slänger allt. Hoppas kylskåpet fortfarande fungerar.

Råttan var faktiskt söt, han satt i ett hörn igår och tvättade sig. Jag ville inte att den skulle dö, ville släppa ut den i skogen. Men det gick dom inte med på. Lite dåligt samvete har jag men va fan, råtta i köket går verkligen inte.

Hoppas verkligen att det bara var en så inte det kommer flera. Som sagt så är vi inte så sugna att åka hem men det måste vi ju göra någongång.

Sky har så kul här, stor lägenhet och får bra promenader ute i skog och på grönområde. Perfekt hundområde.

Snart kommer mamma hem, vi ska äta tacos. Efter maten blir det skurning i vår kära lägenhet! Jag ska lägga upp kort på råttan när jag har min egen dator igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0