Jag hatar mat. / Sky

Hela dagen har Sky vägrat att äta något. Imorse fick han i sig lite godis med medicin, det var allt. Han vägrar allt jag ger honom, nu dög inte ens fläskkotlett! Jag hatar verkligen hans matvägran, visst han har hållt på så i hela sitt liv. Men ibland tycker man ju att han borde vara hungrig efter att varit tom i magen i nästan ett helt dygn. Undrar hur det är att ha en "normal" hund som äter sin mat? Sky hatar sin mat, skulle aldrig äta det frivilligt. Kan bli så jävla irriterad. Han kollar på sin mat precis som om det vore gift. Jag ska nog ändra hans matvanor. Ingenting ska stå framme tills på kvällen, han ska inte få en godis ens. Men sen vet jag ju att när han väl får sin mat på kvällen vill han inte ha det heller. Magen skriker och ibland kan han äta på natten.. Ibland blir jag bra trött.. Det får man väl bli?


Kommentarer
Postat av: amanda

vad får han för mat ? :)

och låt inte maten stå framme, och ge han inget. efter två dygn av svält brukar de lära sig att äta när maten serveras :)

2011-08-09 @ 22:35:55
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: joanna

det är faktiskt en bra idé att göra så. Lei Lei hade en period när hon matvägrade. Men jag har alltid gjort så att om hon inte äter upp sin mat inom 10 minuter så tar jag bort den. Och det funkade. Nu svullar hon ju som ett monster när den kommer. :D men det tar ju ett tag för en hund att vänja sig vid att "oj hoppsan.. jag får visst bara mat morgon och kväll, gäller att passa på" haha

2011-08-09 @ 22:50:41
URL: http://www.asiandog.blogspot.com
Postat av: amanda

fast så lång tid har inte jag upplevt att det tagit :) men jag kanske haft matglada hundar kanske :)

Det viktiga är just att hunden VET att den inte får NÅGOT ANNAT under dagen än sin mat, när vi väl serverar den.

2011-08-10 @ 07:21:14
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0