Vikarie

Hej hej! Nu har mamma och Mickis precis åkt hem. Vi har ätit goda mackor och druckit varm oboy. Suttit och pratat och kollat på bebisen som sparkat i magen.

Nu är mina latdagar över.. Fick ett samtal förut, på torsdag och fredag ska jag "prova på" jobba som vikarie på en särskola. Efter dom två dagarna får jag bestämma om jag vill fortsätta eller inte. Jag vet knappt vad jobbet innebär men jag får ju mer information på torsdag. Jag blev rätt ställd när det ringde, en utav mammas kompisar var det som ringde. Först var jag lite osäker men va fan, ringer någon bara så där (utan att jag sökt någon sån tjänst) och frågar om jag vill börja som vikarie så får man inte vara dum. Blev bara väldigt paff, var inte alls beredd på detta. Men som sagt, man får ta vara på såna tillfällen. Imorgon ska jag ta en biltur och se vart det är jag ska egentligen, ska ladda ner GPS på mobilen haha.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack! Va snäll du är. :D

Kan bli kul på det jobbet. Jobbar med en handikappad tjej. Men det passar dock inte alla. Du lär märka det så fort du kommer dit. :) Håller tummarna iallafall!

2011-12-06 @ 19:46:24
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: Emma

Ahh, men bra. Då har du ju det i "blodet". Heheh.

2011-12-06 @ 20:19:11
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: amanda

men gud vad kul! lycka till!!

2011-12-06 @ 21:36:21
Postat av: joanna

åh jag har jobbat i 2 år med en sär-elever (så fint uttryck) haha Det är faktiskt riktigt härligt. Men det blir jobbigare ju äldre barnen blir dock -__- autism, asbergers, damnp adhd och allt sånt där. Satsa på det vetja, det är ett riktigt givande jobb. Men det är klart att det är jobbigt också. Men dom är ju så fina barnen :3

2011-12-07 @ 11:46:11
URL: http://www.asiandog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0