Bantning

Det har då gått för långt när tjejer börjat äta barnmat för att gå ner i vikt! Jag tycker det är skrämmande, varför kan inte tjejer få vara nöjda med sin kropp? Jag är själv lättad över att jag aldrig haft någon "vikthets" eller vad man ska säga. Jag har inte vägt mig sen i våras, och det är så skönt! Jag vägrar "må dåligt" över några siffror. Det finns så mycket annat i livet som är viktigare. Jag har ingen aning om vad jag väger, men jag tror att jag har haft den här vikten i typ fem år eller mer? Jag har bristningar på insidan av låren, lite fina celluliter här och där. So what? Jag är frisk, och det är det som räknas. Jag har en underbar pojkvän som säger att jag är fin även dom dagarna jag ser ut som skit. Och jag veeeeeet att jag är liten, men ändå, jag kan bli mindre. Men det vill jag inte. Gropar i låren och bristningar, seriöst är det så farligt? Nästan alla kvinnor har det skulle jag tro.  Jag önskar att alla tjejer hade bra självförtroende och inte var så självkritiska när det gäller vikten. Räknar kalorier som en tok och äter en gurka om dagen, eller ja nu har ju barnmat tagit över. Jaja ni förstår nog vad jag menar.

Älska er själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0