Kom kissekatten

Åh nej vad jag fick ont i hjärtat. När jag gick från bilen så var det två katter på baksidan av vårat hus eller hur man ska säga. Den minsta kommer fram till mig och gosar, och en liten bit bort är en större katt som följer efter den lilla. Den lilla katten följer med mig till porten och vill sååå gärna följa med in. Den större katten sitter vid cyklarna och spanar på den lilla. Den lilla katten ger sig inte så jag står utanför och försöker få den att gå åt ett annat håll. Efter tre gånger så ger den sig. Jag känner mig så elak.. Den stora fula katten var säkert dum mot den lilla... Hoppas verkligen att dom katterna slipper vara ute sen när vintern kommer, att dom har ett hem. Jag ser ju dom varje dag. Jaja det är inte lätt att vara djurvän.. Kanske ska bunkra upp med kattmat inför vintern......

Kommentarer
Postat av: h a n n a w i l d

Tack :D

2011-10-23 @ 20:26:39
URL: http://hannawild.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Det kanske är meningen att du ska bli kattägare - ibland väljer katterna sina nya ägare utan att man vet om det. Hoppas det går bra för dom - jag är en hopplös kattälskare och tar gärna hand om kattungar tills jag hittat nya hem till dom - fast det är svårt att skiljas när det väl är dags. Väldigt svårt. Men man kan ju inte ha hur många vuxna katter som helst, har två nu och det räcker. Vilken stad gäller det - du kanske ska slå en signal till ett katthem?

2011-10-24 @ 10:59:15
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0