Uppfostran

Sky var så duktig när vi var ute. Vi mötte en dam på cykelbanan med hennes två små ulltussar. Dom börjar skälla och dra mot oss. Jag kollar inte ens på Sky, kopplet hänger löst och han tittar på dom och bara går vidare. Dom var rätt nära men han brydde sig inte. Sen var det en annan DAM som kom med sin japanska spets och den skällde så jävla mycket så jag höll på att bli tokig. Den skäller och skäller och damen säger bara "nej nej nej"  Faaan vilken bra uppfostran, nästan så man blir rörd!

Det är något jag tänker på rätt ofta, att folk bara drar i kopplet och försöker få hunden mot sig och säger nej. Tycker dom själva att det hjälper? Lyssnar hunden? Neej det hjälper inte ett skit.

Bara lite funderingar..

Min duktiga fis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0