Tankar.

Eftersom Theodor är vårat första barn så märker jag att jag jämför och frågar väldigt mycket med och om andras barn. Jag har inte läst någon bok om barns utveckling osv, inte varit med om detta förut så allt är nytt. Jag är rädd att Theodor ska vara "sen" med allt. 

Jag jämför barnen på babymassagen och ser att en del barn i samma ålder redan använder benen och kan stå lite i föräldrarnas knä när dom håller i barnet. Theodors ben är som kokt spagetti och kan inte alls använda dom när man ställer honom. Jag vet ju att han bara är 3,5 månad och att alla barn är olika. Det är intressant att se hur alla barn utvecklas olika men jag kan inte låta bli att undra och fundera över hur jag ska göra för att få honom att göra både det ena och det andra. Han sitter mycket i mitt knä och han blir stadigare och stadigare. Ligger på mage för att bli stadig i nacken och kunna hålla emot med armarna. Vissa dagar går bättre än andra. Jag lägger en leksak vid sidan om honom och hoppas att han ska vilja sträcka sig mot den och så småningom rulla runt på mage,det har inte hänt än. 

Om en månad kommer jag säkert se tillbaks och tänka att det skulle jag inte behövt oroa mig över osv. Det är väl normalt antar jag :) Vill ju bara det bästa för våran lilla kille. Snart vägrar han väl att ligga still och ska rulla runt och ta allt han som kommer i hans väg :) 



Kommentarer
Postat av: Michaela

Oroa dig inte för sånt! Det är skönt så länge du kan lämna honom på ett ställe och hitta honom på samma plats när du kommer tillbaka haha ;)

2013-11-16 @ 17:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0