Saknar

Jag saknar när jag var liten. Semestrarna i Älvdalen. Älvdalen ligger mig varmt om hjärtat. Vi har varit där jättemycket, alla lov, firade alltid jul där, när vi fiskade när det var påsk ute på isen och startade brasa och hade med oss korv att grilla bland annat. Alla djur, jag har alltid älskat djur och farmor och farfar har alltid haft djur. Kor, får och hundar. Jag kan fortfarande börja gråta när jag tänker på Roy, han var min bästa vän. Världens bästa hund som jag älskade så mycket, och han mig. Jag kommer aldrig glömma när jag fick reda på att dom hade avlivat honom. Jag hade varit på semester med Lisa ute i deras sommarstuga, det här måste väl ha varit fyra år eller sen eller något? Iaf, mamma och pappa hade inte velat säga något till mig eftersom jag skulle vara borta en vecka eller något. Så dagen då jag kom hem fick jag reda på det. Jag städade Skalis akvarium då pappa kom och berätta det för mig. Jag bara skrek, skrek och grät. Jag sitter här nu med tårar i ögonen, skulle kunna berätta så mkt om honom. Han blev gammal och orkade inte med så mycket. Baloo är nio år nu, väldigt go men ingen tar Roys plats.

Farmor och farfar är bäst. Och Lars-ola och Per. Jag saknar verkligen att åka upp dit, självklart kan jag ju göra det nu men. Men nu lever jag ett helt annat liv, jobbar, bor inte hemma längre. Men när jag tar körkort då ska jag åka upp dit så fort som möjligt. Jag har dåligt samvete över att jag inte är där så mycket längre, men jag försöker hålla kontakten med dom så mycket jag kan ändå.

Eftersom det är 32 mil upp dit så hade jag alltid med min cdfreestyle och lyssnade tills jag fick ont i öronen så tiden skulle gå fortare. Ibland när jag hör någon låt på som jag lyssnade mycket på då tänker jag alltid på bilresan upp dit. Köpte alltid jättemycket godis och en dricka, Jag och pappa åkte ofta upp själva över en helg, det var mysigt.

Nu ska jag kolla på tv.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var härliga tider

2009-06-10 @ 19:30:56
Postat av: Segersten

Vad härligt det låter, känner igen mig i denna härliga känsla.

Saknar dig Annica! Snart dags att ses tycker jag.

Kram på dig

2009-06-10 @ 22:29:26
URL: http://emmaseger.blogg.se/
Postat av: Annica

Saknar dig med emma! Vi måste verkligen ses snart. kram

2009-06-11 @ 15:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0