Jul



Jag börjar få längtan till jul, fast det inte kommer bli som förr. Jag saknar att åka bil i fyra timmar för att fira jul i Älvdalen, jag har haft mina bästa jular där. Nu vet jag inte ens om jag vill fira jul, jul för mig är att vara uppe i Älvdalen och träffa farmor o farfar och Lars-Ola. När man vaknade på morgonen och gick ner för trappen och gick till granen direkt där alla hade lagt fram julklapparna. När julmaten förberedes redan på morgonen, när hela familjen var samlad. Jag åt maten så snabbt för att jag längtade tills Kalle kom på tv och efter Kalle så var det dags för julklapparna. Jag saknar den känslan. Det var bättre för, nu har vi firat jul här hemma dom senaste två-tre åren tror jag. Pga sjukdomar osv. Visst är det bra att vi kan göra så men inget är som förr, för då var farmor,farfar och Lars-ola med och firade jul.

Men man får väl göra det bästa utav situationen..



Kommentarer
Postat av: Michaela

<3

2009-11-18 @ 16:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0