Min lilla vän

För er som inte vet så lider våran hund av olika slags allergier och får behandling mot detta. Sprutor,medicin,olika medel osv. Han har väldigt klåda runt munnen och så. Alltid när vi lämnar honom ensam hemma så måste han ha tratt på sig för att han inte ska kunna klia (han kliar alltid sönder sig) och inte röra tassarna som han har problem med. Så idag när jag kommer hem från jobbet så möter han mig vid dörren utan tratt. "Vad har han nu ställt till med" blir min första reaktion. Så jag slänger mig mot kinderna och jo då, han har kliat sönder ena sidan. Fy fan så han ser ut, nästan rivit sönder så det blivit ett hål. Så nu blir de ännu mer för oss att göra med honom, pga att han på något sätt fått av sig tratten. Och det tar tid. Rengöra, se till att han inte är på kinden osv.. Ni som känner oss vet hur mycket vi måste underhålla när det gäller våran lilla Sky, ni som inte vet förstår inte hur jobbigt det är.

Så när jag sitter på golvet och tittar på honom, hans små ledsna ögon mot mig för han vet att han gjort något fel, så börjar jag gråta. Tårarna rinner ner för kinden. Min lilla vän vad det måste ha kliat på dig. Jävla tratt som åkt av.

Vårat allt

Kommentarer
Postat av: michaela

Bajjan har världens bästa mamma!

2010-09-09 @ 15:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0