Ny färg igen

Heeeej bloggen! Nu har jag spenderat tre timmar hos frisören haha. Var hos Sandra på bellbox hon var jätteduktig, så duktig att jag numera har bytt frisör haha! Känns som om hon och jag förstod varandra bättre. Jag ska dit igen om två veckor då kommer det bli mer likt det jag ska ha. Nu är jag blond med lite nyanser från det röda och bruna men jag är jättenöjd. Trodde inte det skulle bli så ljust på en gång, tummen upp för det. :)

Snart kommer Michaela hit, det ska bli trevligt. Köpte MASSA fika så hoppas att hon vill ha :) Annars äter jag upp det själv....... :D


Kommentarer
Postat av: gay

Biiiild pleaaaase!



Sv; Jag velar ju som en jävla jag vetintvad. Nu vill jag klippa luggfan igen men jag kommer ju bara ångra mig och karlslok kommer slänga frisörsaxen om jag börjar gnälla XD

2011-07-22 @ 14:57:16
URL: http://diaryofalways.blogg.se/
Postat av: amanda

Hundens hus har massa utbildningar, de tränar med positiva metoder vilket jag tycker är det enda rätta :) Så det känns bra att gå där, jag skulle inte vilja hå hos tex brukshundklubben, som också har såna utbildningar, för vi tränar hund på olika sätt :)

2011-07-22 @ 15:11:59
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: amanda

Släng gärna upp en bild på håret, letar nämligen ny frisör ;)

Hur är Sky mot valpar och nya hundar ? Vore kul att ses när min plutt kommit hem, så tråkigt att ut och gå själv jämt.

Fast jag vill inte låta valpen hälsa på hundar som inte är snälla, eftersom jag vill att hon enbart ska ha bra erfarenheter som valp, så jag slipper osäkerhet senare :)

2011-07-22 @ 15:18:13
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: amanda

jag vet jag hatar det också, tack och lov var min staffe en sån där som kastade sig på mage och kröp fram mot alla hundar. hon var så himla undergiven så hon hamnade aldrig i slagsmål eftersom hon hela tiden underkastade sig. Jaga kommer hem 14de augusti och då går jag ju inga direkta promenader, men man kan ju alltid ses i typ en park eller liknande efter att hon känner sig hemmastadd :)

2011-07-22 @ 16:05:17
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: amanda

Ja det måste vara jätte jobbigt med en osäker hund vid hundmöten. Pappa har en borderterrier som också blivit påflugen och spänner sig, han får man ju säga till så fort han vinklar öronen annars är utfallet redan igång.

Jaaa bäbisplutt !! En malinois har jag beställt, från www.blacknecks.com

2011-07-22 @ 16:12:44
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag kommer tävla i lydnad det vet jag.

Sen kommer jag träna IPO (eventuellt tävla i den grenen också), och därför kommer jag även spåra mycket med henne, sen vill jag testa rapport också.



Jag kommer vilja tävla i så mycket som möjligt och jag kommer sikta högt i det.

Lydnad har jag redan nu som mål att delta i SM.



Jag vill ha hund för att träna och tävla, och anledningen till att jag valde just en malle är för att jag inte vill att "min hund begränsar mig". Med staffen skulle jag kommit till max lydnadsklass 2, däremot hade hon nog gjort bra ifrån sig på spåret, men det hade aldrig blivit en champion och det är det jag vill uppnå :)



Tränar och tävlar ni något ?

2011-07-22 @ 16:20:07
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0