pretty

Jag är kär i det här håret!!


Kommentarer
Postat av: amanda

Hej. Det började med att min staffe blev allergisk mot damm och kvalster och fick vaccin som fungerade superbra med full dos i i några månader. Därefter slutade det verka och hon blev även allergisk mot vissa slags träd och buskar samt gräs. Hon fick vaccin mot det också men det hjälpte aldrig. Till slut fick hon hux flux en allergisk reaktion ute i stallet och fick bubblor i hela pannan, då sa jag stopp för allting och valde att avliva.



Vi kunde ha testat kortison men dels har hon haft demodex och ger man då kortison riskerar man att få tillbaka demodexen.

Sen var hon 3,5 år och jag vill inte sätta en så ung hund på kortsion resten av livet.



Berätta gärna om din.

2011-07-21 @ 23:09:16
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: amanda

och vad fin Sky är, är han renrasig ? :)

2011-07-21 @ 23:15:43
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Josefine

Sååå jäkla coolt!

2011-07-21 @ 23:50:20
URL: http://fins.blogg.se/
Postat av: amanda

Gud vad skönt att han svarar på vaccinet så himla bra ! Hur gammal är han och vilken kennel kommer han ifrån ?



Trosan var verkligen världens bästa hund och jag saknar henne så enormt mycket varje dag.

Men när hon var som värst, innan hennes första vaccin var uppe på full dos så kunde hon inte gå pga hennes tassar. Jag fick bära ner henne för trappen och sätta henne i gräset (som stack henne i såren) och låta henne kissa och sen bära upp henne igen.

På vintern fick hon kramp om det var minusgrader ute, pga att tassarna var så förstörda.

Efter andra vaccinet började hon bli sårigare och sårigare under tassarna och jag vägrade låta henne gå igenom allt det där igen.



Staffarna är underbara, men väldigt sjuka.

Jag kommer aldrig mer skaffa en staffe pga deras hälsoproblem.

2011-07-22 @ 07:03:14
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0