Torsk med äggsås

Tillagning

4 pers.

1 block torskfilé
3 hårdkokta ägg
salt och peppar
4 tsk margarin
1 msk vetemjöl
3 dl mjölk

Tina ett torskblock. Lägg i en ugnsfast form i lagom storlek.
Skär äggen i äggskärare en gång på ledden och en gång på tvären så det blir små bitar.

Smält margarin i kastrull, strö över vetemjöl rör om. Tillsätt all vätska på en gång. koka upp under omrörning, krydda med salt och peppar efter smak. Tillsätt ärtor och ägg.

Häll såsen över torskenGrädda mitten av ugnen ca 30-40 min. Är lite olika beroende på ugn. 200 grader.

Servera med potatis, potatismos.

Den här maten har jag fixat nu, potatisen ska bara blir klar och så. Det ska bli jättegott, har dessutom fryst in massa persilja som vi fick utav Göran en gång, han sår ju massa egna kryddor och sånt så det ska bli gott med färsk persilja.

Imorse när jag skulle dra upp persiennerna så råkar jag dra ner hela skiten så nu har vi inget som är för solen, kommer bli supervarmt. Tror mamma och pappa skulle komma förbi sen och fixa det. Fattar inte hur jag kunde dra loss allt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0