Jävla hundägare!

Fan vad förbannad jag är. Jag och Sky hade varit ute en sväng och han blev så varm så vi satte oss i skuggan och vilade som vi alltid brukar göra. Sky låg och rullade runt i gräsmattan när jag ser att en gubbe med sin labradorliknande hund går mot oss. Efter en liten stund byter dom sida, jag ser att han släpper lös hunden men jag tänker att den är säkert jättelydig och kommer bara gå runt gräsmattan vid ägaren. FEL! Hunden rusar rätt emot oss. Jag reser mig upp och lyfter på armarna och skriker "va fan gör du?". Ingen reaktion från gubben, hunden kommer närmre och jag skriker ännu en gång till honom och fortfarande ingen reaktion. Hunden är nästan vid oss nu och jag blir tvungen att släppa loss Sky också. "faaaan om den är en hanhund tänker jag" (Ägaren kollar inte på oss). Sky och hunden börjar leka, det var en jävla tur att det inte var en hane för då hade Sky spöat honom totalt. Ägaren börjar nu gå mot oss, han har fortfarande inte sagt något varken till sin hund eller till mig. Hundarna leker fortfarande och nu har gubben kommit till oss. Jag förväntar mig en ursäkt eller något så jag säger "nu hade du tur att den var en tik du hade" Tror ni han säger något?? Han varken tittar åt mitt håll eller åt Sky, säger ingenting!! Gubbjävel. Istället så knövlar han ihop sitt koppel och kastar på sin hund och säger "kom hit", hunden blir rädd och gnäller till sen går dom. Jag är chockad, stackars hund. Inte ett ord sa han, han kollade inte ens på mig?? Vad är det för fel??!! Jag är så jävla förbannad så jag hade kunnat spöat ner gubben! Hur kan man vara så jävla dum i huvudet? Vad hade han gjort om dom hade hamnat i slagsmål? Hade det varit en hane vill jag inte veta vad som hade hänt.

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte skrek mer på gubben, använt alla fula ord jag kan och bara skälla ut honom. Jag kanske skulle kastat kopplet på honom.

Jag är bara så chockad att han inte ens brydde sig. Tänk om han släpper hunden mot en hund som blir arg? Det är synd om den hunden. Hon kan ju råka illa ut.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vilket jävla pucko!

2011-05-31 @ 19:23:27
URL: http://youneedahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0