Ännu en gång

Hej hej. Jag är lite smått irriterad.. Vi var ute på morgonrundan och gick förbi en grupp människor och två hundar. Jag hade Sky på min höger sida för jag ville inte att han skulle bry sig om dom andra hundarna. Hundarna skäller, rasen kinesisk nakenhund eller något sånt. Sen så ser jag att Amanda står där och tyckte det var lite kul att se henne, vi har ju bara pratat hundar här på bloggen. Och precis när Sky ska gå fram och hälsa på henne (bryr sig inte om dom andra hundarna) så tappar ena ägaren sin hunds koppel...... Den rusar fram till Sky, luktar han i baken osv. Några sekunder gick det bra sen så sa Sky ifrån. Då skulle jag försöka dra iväg Sky och dom andra försöker ta tag i den lilla hunden. Den ena tar tag i Sky´s halsbandet och jag ryter till "du rör inte min hund". Anledningen till att jag är irriterad är för att Sky var jätteduktig och brydde sig inte när vi gick förbi. Han har ingen anledning till att hälsa på dom där hundarna, dom är ändå för små. Sen så tänker jag om det hade varit tvärtom? Jag som tappade Sky? Hur glada hade dom varit då? Dom hade väl sparkat på Sky eller något. Jag valde att bara gå därifrån, sur som jag var (det märkte du nog Amanda). Visst jag hade kunnat stannat kvar och låtit hundarna stå en bit ifrån varandra, men jag kände att dom förstörde för mig. Sky gillar inte alla hundar, han hade inte brytt sig om dom bara hade stått där. Men nu kom den lös med kopplet efter sig.. Det har vi varit med om såå många gånger, Sky har blivit biten och hamnat i bråk pga andra ägare som tappat sina hundar..  Ni som känner oss vet hur ofta sånt här händer.

Jajaaa det var min morgon.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men fyfan, jag hade skällt ut hundägarna efter noter.

2011-09-09 @ 10:32:20
Postat av: amanda

Det var kul att ses trots att det som hände hände. Förstår dina känslor och det är alltid tråkigt när det blir lösa hundar som rusar fram. Vi kanske kan låta hundarna träffas i veckan som kommer? :-)

2011-09-09 @ 12:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0