En så kallad gubbsjuka.

Japp så som rubriken lyder har vårat lilla hjärta fått gubbsjukan, dvs förstorad prostata. Vi har upptäckt lite symptom här hemma och idag fick vi tid hos veterinären och då konstaterade som att prostatan var förstorad. En väldigt vanlig åkomma hos hanhundar. Inget farligt men för att allt ska bli bra så är kastrering lösningen. Så nästa torsdag ryker kulorna. Jag har ju pratat om kastrering i alla år men det är husse som satt stopp för det. Jag är inte orolig för själva sövningen men just innan och efter.. När vi lämnat honom hos veterinären, ska han sitta i en bur och vänta i ett rum med massa hundar som skäller och är arga. Sky skäller aldrig. Jag vill helst vara med honom. Hur många timmar kommer han vara själv där och vänta? Sen när operationen är färdig, är det samma då? I ett rum med hundar som skäller och gnäller. Jag vill inte att han ska bli stressad och rädd över det. Hönsmamma jag veeeet... Men vi hör ju varje gång vi är där hur hundar skäller och håller på. 
 
Sen i 10-12 dagar så får han bara gå promenader på 5 minuter.. Hur ska det gå när vi inte har hundvakt, klarar han sig? Blåsan blir ju aldrig riktigt tömd känns det som..... Hoppas hoppas att vi kan få hjälp med någon promenad när vi jobbar.. Enligt veterinären så är det inga problem men jag får ont i hjärtat när jag tänker på det.. 
 
Mitt hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0