Stor vs. smal

Jag har tänkt på en grej. Den senaste tiden har jag fått rätt mycket kommentarer om min vikt, att jag är så liten och smal. "Inte undra på att du fryser du är ju så smal och har inget som värmer" Jaja det kan jag ta, mig gör det inget. Men om en tjockis står och säger " usch vad jag svettas, är alltid så varm" Säger någon då: "Ja så tjock som du är förstår jag att du svettas" Haha alltså förstår ni vad jag menar? Gäller det någon som är överviktig anses det som kränkande, men till smala personer kan man säga vad som helst. Det borde ju inte vara någon skillnad? En smal person kan ju faktiskt också ta det som en väldigt kränkande grej.

Som sagt jag tar inte illa upp för jag har alltid varit liten och det är så jag ser ut, men tanken slog mig att man påpekar ju inte till en person som är lite större att den är stor.. Inte jag iallafall.

Jaja konstiga tankar kanske :)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ja det är faktiskt konstigt det där. Jag har aldrig varit en frusen typ men jag har hellre aldrig varit någon som varit smal. Jag har aldrig kunnat haft vantar på mig längre stunder för då blir jag så varm så jag smäller av haha :)

2012-02-02 @ 06:54:54
URL: http://youneedahero.blogg.se/
Postat av: Sara

Handlar inte om att du är smal:) många är kanske oroliga? Jag va iaf när du äter så lite o tränade varje dag plus gick med sky. Man fryser om man äter fel och äter dåligt, och ännu mer om man tränar samtidigtJag blev bara orolig för vill inte att du ska börja må dåligt. Skulle aldrig säga så om jag visste att människan åt som en häst o va smal ändå:) men ska inte säga så mer! Menade inge illa utan bryr mig om dig:) och jsg säger åt en fetma om den klagar på knän o rygg ! Man ska inte klaga om man vill utsätta sin kropp för den vikten:) hett ämne:)

2012-02-02 @ 07:38:18
URL: http://Fundilideringbysara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0