Lila gör intryck ;)

Hej! Sitter och äter lite pytt i panna, vilken festlig måltid. Om ett tag ska jag försöka att färga utväxten, blir väl skit.

Idag på jobbet så var jag i ett rum med en elev och där var också andra elever från "vanlig skolan". Dom tittade på oss och viskade lite. Till slut gick den ena tjejen fram till mig och frågade om mitt hår, att det var lila osv. Sen kollade dom på mina öron och frågade om piercingar och tatueringar. Dom satte sig till slut vid oss och pratade lite mer. Den ena tjejens brorsa ville också ha töjningar i öronen, berättades det. Sött :)

Kommentarer
Postat av: Betty Bones

Haha men åh vad sött.. Igår kom det fram en mamma till mig på tåget och frågade om man var tvungen att bleka för att få min färg och vilken process det var och så för hennes dotter ville så gärna ha någon liknanade färg. Det var.. Så oerhört gulligt tyckte jag!



Re: Åh vad bra, då vet jag att det är värt att köpa en sån då :D Använde du handskar när du hade i färgbomben ? Fastnade det något på golv/väggar/hud?



Fastnade det inte i utväxten eller hårbotten? För utväxt kan det vara svårt att fastna på, delvis kan det vara för mörkt och sen har jag hört något om att det fastnar bäst på lite slitet hår. Du vet, hårstrået är "öppet" då och så vidare?



Ja, på golvet och färgar av sig på golvbrunnen i duschen.. Och om jag tappar hårstrån i handfatet så färgar det också av sig om det ligger länge.. Suck. Men det går bort efter ett tag. Om du är på snabbt efter att det har hamnat där så testa shampoo. Det funkar ibland. Sen kan man ha vaselin i t.ex. pannan om man inte vill att färgen ska fastna där när man väl färgar, det funkar på all färg :) Bara att tvätta bort efteråt! :)

2012-01-27 @ 18:45:39
URL: http://bettybones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0