Den nya familjen.

Jag vet inte hur eller varför jag ens skriver det här, får se om jag kan formulera mig bra och rätt annars raderar jag det. Om ca 11 veckor är han här, vårat lilla barn. Våran familj utökas och vårat nya liv kommer börja. Ett liv som vi planerat, ett liv som vi vill ha. Ett liv som vi inte vet vad vi ger oss in på haha. Allt kommer vara nytt. Det kommer bli tufft i början och vi kommer säkert ställa oss frågan "vad har vi gett oss in på?". Ändå är det här något av det mest normalaste man kan göra, vi är inte ensamma om att bli mamma och pappa. Dom har tankarna snurrar säkert runt i de flestas nyblivna föräldrarnas huvud. Kommer vi klara av det? Kommer vi bli bra föräldrar? Det är inte bara oss själva att tänka på nu. Hur ser jobbsituationen ut för oss om några år? Kommer jag ha jobb så vi kan ge vårat barn det han vill ha och det han behöver. Min tanke är att plugga efter mammaledigheten. Hoppas att jag har möjligheten till det. Ja tankarna är många, jag vet att allt löser sig men man funderar ju ändå lite. Vi har en spännande tid framför oss. Vi ska bli föräldrar. Du och jag.


Kommentarer
Postat av: Michaela

2013-05-08 @ 09:50:46
Postat av: Emma

Man tänker MASSOR som gravid. Men ni fixar det galant. Det är jag säker på. :)

2013-05-10 @ 21:45:47
URL: http://eembla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0