1

Om cirka tre veckor så fyller Theodor 1 år. Det känns helt galet. Det har gått alldeles för fort. Det känns som igår när vi "checkade" in på förlossningen eller hur man säger. 

Jag kommer ihåg allt (eller ja väldigt mycket iaf).

 Innan värkarna gjorde så jävla ont så satt jag och Roberth i förlossningsrummet och åt skorpor och fikade. Tyckte typ att "ja men det här går ju som en dans". När värkarna var som värst så skulle jag sitta på den där jävla pilates bollen som jag inte alls tyckte om, duscha varmt och duscha magen liksom. Ingen bra idé när det typ var sommarens varmaste dag och jag var supervarm och svettig. 

Jag tyckte inte heller att lustgasen var bra. Inget var bra. Haha! Jag ville inte att Roberth skulle hålla handen eller badda pannan med vatten, jag klarar mig själv! Jag och barnmorskan, ingen annan. Så Roberth fick sitta i fåtöljen i hörnet ;) 

Det jag ångrar, och det jag vill komma till med det här inlägget, är att inget filmades när Theodor föddes. "Bara" massa kort. Jag skulle så gärna vilja återuppleva när Theodor föddes och hur jag var när värkarna var som värst. Inte att det skulle filmas framifrån när jag födde honom men typ från min vinkel. Bara få kolla på den filmen, hur det var inne på förlossningen. Fast sen vet jag väl att jag skulle bli skitförbannad om Roberth skulle stå och filma när jag hade som mest ont. 

Om vi ska ha ett till barn någon gång då ska jag se till att det filmas! Tänk att få kolla på det videoklippet när man vill "komma ihåg" hur liten plutten har varit.. 

Min älskade pojke, du är fantastisk och så älskad! 


Några minuter gammal ⬆️


Bilden är tagen imorse. 



Kommentarer
Postat av: Michaela

Det är lugnt, jag kan filma 😂👊

2014-07-03 @ 19:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0