plupp

Hej hej. Idag är jag varm, det kliar i näsan och jag är snorig.. Jag vill kolla på film men har varit så envis när Roberth skulle lära mig hur dvd:n och det funkar, så jag vet tyvärr inte hur man gör..

Idag ska vi till veterinären, men vi ska inte ta sprutor. Dom får nog ta några prover på honom, kanske blir det antibiotika.. Vore nog bra med en kur. Ni som inte har hund med allergier, var glada för det! Klaga inte på småsaker hos eran hund. Var glad att den är frisk. Jag är så trött på fördomar kring hundar som har allergier. "Oj, ni har inte tänkt på att ta bort honom?" Det är absolut det värsta man kan häva ur sig!! Herregud ska jag avliva Roberth för att han är allergisk? Eller kanske min kompis Anna som har jätteproblem med allergier. Sky lider inte, veterinärerna säger att han är ett praktexemplar. Han har svarat bra på alla mediciner och liknande han får, dom tycker att vi är alldels för petiga eller hur man ska förklara det. Om vi skulle märka det minsta att han inte mår bra, då ska vi inte vara själviska.. Men så länge han mår bra så gör vi allt för det. Vi lägger ner all vår tid och pengar på honom, ibland får han det bättre än oss själva. Men det är han värd, för han är vårat allt.

Så bara för att en hund har allergier så behöver den inte avlivas!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Haha avliva Roberth ;) Näe men lite stryk ska han nog ha emellanåt ;)

Lille Bajjan klart ni gör allt för honom <3

2011-09-05 @ 09:44:49
URL: http://youneedahero.blogg.se/
Postat av: amanda

jag hade aldrig heller avlivat trosan om det inte var för att vaccin nr 2 inte tog på henne. hade hon bara haft sin första allergi som vaccinet svarade jätte bra på så hade hon levt än idag :)

man får ju se på hunden, mår den inte bra trots medicin så bör man ju ta bort den, annars tycker jag den kan få leva vidare :)

2011-09-05 @ 12:24:00
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0